Publicat în Societate

Încălzirea globală și noi

hand-1030565_640.jpg
Image source: geralt

Vrem să trăim cât mai bine cu putinţă, vrem să fim cei mai buni, vrem să avem condiţiile cele mai bune şi să avem tot ce se poate. Ei bine, uităm de ceva foarte important. De ceva fără de care nu putem avea toate acestea, de fapt, nu putem avea nimic. Este vorba de planeta noastră! E vorba despre Pământ.

Nu degeaba peste tot se aude despre încălzirea globală. Dar poate nici nu ne preocupă faptul acesta, poate doar nu înțelegem. Am fost și eu așa! Cum ? Așa că audeam despre „încălzirea globală” și ziceam că e o prostie inventată de cercetători doar ca să ne sperie și ca să aibă ceva de zis și ei. Eh, ce bine era dacă era așa! Dar am aflat că nu e, din păcate. 😦

Încălzirea globală este un fenomen cât se poate de serios și pe care omul nu îl ia în serios. E drept că noi „micii oameni” nu am putea să facem vreo schimbare singuri, fără ajutor. Totuși, fiecare contribuie la acest fenomen.

Fenomenul de încălzire globală reprezintă, pe scurt, creșterea continuă a temperaturilor din ultimele două secole.

Cel mai mare efect asupra încălzirii globale îl au poluarea, emanațiile de gaze care produc, așa numitul, „efect de seră”,  defrișările, erupțiile vulcanice etc.

Defrișarea pădurilor este un alt factor care influențează în mod direct încălzirea globală. Cu cât mai mult verde cu atât mai bine. Copacii asigură cea mai mare cantitate de oxigen de pe glob, ei sunt tot aceia care ne scapă și de dioxidul de carbon în plus. Dar defrișând pădurile sunt tot mai puțini „angajați” care să se ocupe de administrarea acestui gaz.

landscape-403165_640.jpg
Image source: k_r_craft

Efectul acestui fenomen este deja foarte vizibil și îl putem simți pe pielea noastră. Doar dacă ne gândim la vremurile de mai demult, la când eram noi copii. Sigur, diferența de atunci și acum nu este extraordinar de mare, dar există. Anotimpurile erau bine definite, iarna ținea normal, cele trei luni. Era vorba într-adevăr de iarnă, ger, zăpadă multă și temperaturi foarte scăzute. Acum abia mai recunoști iarna, zăpadă foarte puțină, în cea mai mare parte noroi și mizerie în loc de zăpadă. Iar vara… acum insuportabilă, iar atunci era parcă mai bine.

Cum ne afectează încălzirea globală ? Ne afectează acum, dar va avea efecte considerabile mai ales pe viitor. Cercetătorii spun că temperaturile vor crește foarte mult în următorii ani, calotele glaciare se vor topi în întregime iar apele mărilor și ale oceanelor vor crește atât de mult încât, se spune că toate insulele vor fi „înghițite” de apă, chiar și Insulele Britanice. Stratul de ozon va fi distrus în totalitate iar radiațiile solare vor fi insuportabile pentru noi și pentru alte viețuitoare.

Bine ar fi dacă ne-am ajuta cu toții să scăpăm de această problemă și am face ceva ca să ne fie mai bine pe viitor.

Nu știu ce mi-a venit acum să scriu asta. M-am gândit că este vorba de o mare problemă care ne afectează pe noi. Ar fi bine să se trezească „mai marii noștri” și să acționeze. Dacă au fost atât de ingenioși să inventeze mașini care să nu polueze mediul (în totalitate), să încerce să facă ceva la fabricile și termocentrale care emană frecvent gaze precum dioxidul de carbon și care până la urmă este cel mai puternic factor care contribuie la încălzirea Pământului.

Sper ca într-o bună zi toate să se rezolve…

Autor:

Am decis și eu în sfârsit să îmi deschid un blog. Nu știu ce impact va avea, nici nu vreau să aibă unul. Doar atât vreau, să îmi împărtășeșc părerile și gândurile!

19 gânduri despre „Încălzirea globală și noi

  1. Eu rămân la părerea ca omul – în general – are această „plăcere” de a pârjoli totul pe unde trece. În numele civilizației şi al progresului, evident. Distruge o planetă minunată, elimină specii, îşi asigură, trufaş, supremația. Şi nu înțelege de ce revoltă natura, din ce în ce mai des…

    Apreciat de 1 persoană

  2. Sunt multe fatete ale acestui subiect. Realitatea este ca oamenii nu pot sau nu vor sa inteleaga necesitatea echilibrului cu natura care ne suporta. Nu am inteles niciodata de ce . Este ca si cum ne-am taia craca de sub picioare singuri. Pare sa nu mai functioneze nici instinctul de supravietuire. Este trist.
    Un septembrie frumos iti doresc!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Foarte important ar fi să procedăm și să facem ceva în această privință, să încercăm măcar să le facem un viitor bun generațiilor viitoare și să învețe de la noi acest lucru. Și eu îți doresc un septembrie frumos! Mersi de vizită!

      Apreciază

Lasă un răspuns

