Publicat în Intamplari

Asociații și fundații pe străzi ?

Nu știu voi câte astfel de experiențe ați avut, dar eu personal, sunt sătul de ele. Mai ales de ultima întâmplare care m-a scos din sărite.

De multe ori tot treceau pe străzi, sunând la poartă niște oameni care ori strângeau bani pentru niște copii bolnavi, ori pentru niște bătrâni, ori pentru alte și alte lucruri. De fiecare dată am ajutat chiar dacă au fost ziarele, televizoarele pline de avertizări la acest gen de oameni. Mai exact, am citit de multe ori că pot să se amestece și oameni care își caută doar propriul interes, fără să ajute pe cineva și doar să ia banii. Dar chiar și cu aceste avertizări, mereu i-am ajutat, văzând pozele cu sărmanii copii mi-a fost milă.

Până acum, când mergând la un magazin, a intrat pe usă o femeie. S-a plimbat puțin printre rafturi, s-a uitat ici colo foarte curioasă. Încă și mie mi s-a părut ceva ciudat la ea. Dintr-odată a început să vorbească tare, zicea ceva care era exact ca o poezie. Avea rimă, avea înțeles, de parcă citea o poezie undeva.

Nu pot să reproduc versurile pe care ea le-a rostit, dar, conținutul a fost următorul: femeia zicea că face parte dintr-o asociație, nu îi mai țin minte numele și ea a venit să strângă bani pentru un copil și dacă poate cineva să ajute, să o facă. Cam acesta era conținutul. Ciudat este că nu avea la ea nici un dosar, ceva hârtii, absolut nimic. Acest lucru mi-a atras atenția. M-am apropiat de ea și i-am zis foarte politicos și liniștit:

– Eu v-aș da doar dacă aș ști că banii ajung la acea familie nevoiașă. De unde știu eu că dvs. sunteți de la asociație. Peste tot am auzit că astfel de lucruri pot fi înșelăciuni.

Atât a ținut discuția noastră. Am spus eu această singură replică. Femeia s-a luat, fără să zică nici un cuvânt și a plecat, de parcă ar fi fost gonită.

Acesta a fost, cu siguranță, o mare înșelătorie. Trebuia să-i cer documente, acte. Dar oricum, nu avea de unde să le scoată. Era cu mâna goală. Nici nu a vrut să dovedească nimic, să mă contrazică. A plecat!

Așa că, trebuie să avem mare grijă cu astfel de oameni fără suflet care urmăresc doar să se îmbogățească pe urma săracilor.

Image source: OpenClipart-Vectors

Autor:

Am decis și eu în sfârsit să îmi deschid un blog. Nu știu ce impact va avea, nici nu vreau să aibă unul. Doar atât vreau, să îmi împărtășeșc părerile și gândurile!

10 gânduri despre „Asociații și fundații pe străzi ?

  1. Bună ziua, d-le Cristian.
    Să zicem că femeia ar fi avut toate actele în regulă. Ar fi fost în regulă să îi dați bani? Poate că da. Dar în felul acesta primește bani doar mâna întinsă spre tine. Îi dai bani doar celui care are abilitatea și șansa de a fi atunci acolo lângă tine, iar pe majoritatea celorlalți îi lipsești de acești bani (nu poți avea pentru toți). Pe urmă apar tot felul de ”prioritizări”, ca să zic așa. Îi dai bani unei familii nevoiașe, care nu are ce pune pe masă, sau unui bolnav de cancer pentru o operație? Amândoi îți cer. Eu i-aș da, să zicem, pentru operația de n-șpe mii de dolari ai bolnavului de cancer, dar în felul acesta hrănesc un sistem medical profund corupt moral, în care supraviețuiește pacientul care dă bani.

    Până la urmă trebuie măcar să încercăm să rezolvăm lucrurile plecând de la rădăcină. Oamenii suferă (fizic) din cauza bolilor și a lipsei resurselor proprii. Să vedem ce-i de făcut. Măcar să încercăm.

    Apreciază

    1. Da, de obicei, fundațiile nu se ocupă doar de un singur caz, ci de o anumită colectivitate. De exemplu: niște copii orfani, un centru pentru bătrâni etc. De aceea este ciudat când vin reprezentanți să strângă bani „din partea unei fundații” în numele unui singur bolnav. La televizor se fac reportaje la știri despre oameni cu dizabilități care au nevoie de o operație. Și atunci dai banii direct printr-un cont bancar afișat pe ecran, daca dorești asta. Sunt de acord că lucrurile trebuie schimbate în BINE plecând de la rădăcină, dar până atunci oamenii au nevoie de ajutor și dacă sistemul medical este să zicem dezinteresat, e greu să stăm doar așa fără să acționăm, poate pentru a salva viața cuiva.

      P.S: Dacă se poate, ar fi bine să nu ne tutuim, dacă vreți asta 😀

      Apreciază

  2. Să ştii că nici măcar dosarele alea cu poze nu garantează nimic. Sigur, vorbim de excepţii, nu spun că toţi sunt infractori.
    Exemplu: m-au oprit pe stradă doi domni cu un dosar gros în mână, cu o poveste, cu o poză. Am ascultat, m-am scuzat politicos că nu am bani la mine şi am rugat să îmi dea un cont şi un nume pentru transfer bancar. Au spus că nu există. Cum? Niciun reprezentat al copilului nu are cont? Nu. Atunci contul asociaţiei. Nu există. Eiii, atunci am spus la revedere şi am plecat fără regret.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ciudat, totuşi e bine să avem grijă cu ei. De acum încolo nu mai dau nici o fărâmă de încredere în ceea ce spun ei. Aşa cum ai spus tu, dacă există un cont bancar verificat, unul oficial al unei asociaţii sau al persoanei respective, da. Dar în rest, trebuie să te fereşti de ei.

      Apreciază

Lasă un răspuns

