Publicat în Noutati

Dezastrul din Italia

În primul rând, aș vrea să vă zic tuturor: „Bun venit pe blogul meu!”, nu consider că este necesar să scriu un articol în care să mă prezint deoarece pagina: „Despre mine” vă stă la dispoziție. Aceasta este prima postare de pe blog și vreau să vă spun să mă iertați pentru orice eventuală greșeală viitoare deoarece înca nu sunt inițiat în tainele bloggeritului. Și da, sper să vă placă ceea ce o să fac eu aici, ceea ce o să scriu și vă mulțumesc tuturor celor care mă urmăriți și mă veți urmări. Acestea fiind spuse vreau să încep să dezbat întâmplarea tragică ce s-a petrecut în Italia.


Cu toții știm că în data de 24 august, la ora locală 3:36, un cutremur foarte puternic cu magnitudinea de 6,2 grade pe scara Richter s-a produs în centrul Italiei. Cea mai afectată zonă a fost localitatea Amatrice.

Este foarte trist faptul că 308 oameni și-au pierdut viața și peste 1 500 sunt răniți. Vestea chiar m-a șocat foarte tare. Am aflat cele întâmplate de la niște rude stabilite în Italia, care m-au sunat să îmi zică vestea îngrozitoare. Din fericire ei nu locuiesc foarte aproape de epicentru dar și acolo s-a simțit puternic cutremurul.

Eu eram obișnuit și știam chiar de la rudele mele că în Italia, chiar și în zona lor, cutremurele sunt mai frecvente dar de fiecare dată nimic grav nu s-a înregistrat.

Când am auzit vestea, întâi m-am speriat, dar aflând că ei sunt bine, m-am liniștit. Am zis că poate poate nu a fost atât de rău și totul e bine. La momentul acela nici ei nu știau ce s-a întâmplat în realitate, mai târziu am aflat și ei dar și eu de la știri tragedia.

Când am văzut primele imagini am rămas mască! Nu mi-a venit să cred ce mari pagube, de parcă nu era vorba de oraș, de nimic, ci doar de niște rămășițe care au lăsat lacrimi amare pentru locuitori. Auzeam și citeam știrile cum că de la 14 persoane decedate, numărul nu se oprea. Mereu creștea. La fel și pământul, nu se oprea! S-au înregistrat o mulțime de replici, care fiecare și-a lăsat amprenta asupra bieților oameni.

M-am bucurat enorm să aud că s-au amplasat corturi speciale în care persoanele nevoiașe au putut și pot să se adăpostească și să primească ajutorul necesar. Mai mult de atât, felul de paste tradițional din Amatrice numit spaghetti all’amatriciana a fost gătit în speranța de a ajuta persoanele nevoiașe. S-au implicat până și bucătari celebri precum James Oliver. La fel s-au organizat strângeri de fonduri (mâncare, haine etc.)

Acest cutremur, din păcate, a creat multă durere în sufletele multor oameni iar impactul creat va fi foarte greu de uitat. 😦

UPDATE: Guvernul României a declarat ziua de 2 septembrie 2016 drept doliu național în memoria românilor decedați în urma cutremurului produs în Italia.

Image source: The Bees

Autor:

Am decis și eu în sfârsit să îmi deschid un blog. Nu știu ce impact va avea, nici nu vreau să aibă unul. Doar atât vreau, să îmi împărtășeșc părerile și gândurile!

2 gânduri despre „Dezastrul din Italia

Lasă un răspuns

